Merchandising towarów w sklepie
Jak ekspozycja towarów w sklepie może zwiększyć sprzedaż?
Merchandising jest sztuką zarządzania asortymentem w sklepie. Praktyka pokazuje, że odpowiedni układ towarów może zwiększyć obroty sklepu nawet o 50-100%. Ponieważ około 60-70% decyzji klientów o wyborze towarów jest podejmowana w sklepie, klienci widząc poszczególne towary podejmują decyzje zakupowe. Bardzo często dopiero w sklepie dochodzą do wniosku o konieczności rozbudowania listy zakupów. Właściwa ekspozycja towarów w sklepie wpływa zarówno na obroty jak i rentowność sklepu. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie odpowiedniego szkolenia dla sprzedawców w sklepie.
Program szkolenia dla sprzedawców w sklepach - "Merchandising towarów w sklepie"
Istota merchandisingu
• Zasięg wzroku i rąk klienta
• Zachowanie klienta w sklepie - strefa wejście, "rozbiegu", zakupów, wyjścia
• Zasady poruszania się klientów w sklepie
• Sposób patrzenia klientów na ekspozycje towarów w sklepie
Zasady poruszania się klientów w sklepie
• Naturalny i wymuszony ruch klienta w sklepie
• Techniki wymuszania ruchu klientów w sklepie
• Skuteczna nawigacja sterująca klientami w sklepie
• Skuteczna typografia - opisy i oznakowanie cen
• Stosowanie właściwej typografii w sklepie
Miejsca dobrej sprzedaży w sklepie
• Strefy dobrej sprzedaży
• "Martwe" strefy w sklepie
Efektywne wykorzystanie powierzchni sprzedażowej w sklepie
• Optymalne wykorzystanie powierzchni sklepu
• Układ asortymentowy w sklepach
• Ekspozycja towarów na odpowiednich półkach
• Zasady ekspozycji towarów na półkach
• Ekspozycja towarów impulsywnych
• Ekspozycja towarów promocyjnych
• Optymalna wielkość ekspozycji na półkach
• Miejsce w sklepie na materiały reklamowe
Rozwiązania peryferyjne zwiększające sprzedaż w sklepie
• Optymalne oświetlenie zwiększające sprzedaż
• Wykorzystanie barw dla zwiększenia obrotów
• Optymalne nagłośnienie w sklepie
• Rozwiązania wydłużające czas pobytu w sklepie
• Wykorzystanie zapachów w punktach handlowych
• Eliminowanie "korków" (zatłoczenia) w sklepie
Zasady wizualizacji zewnętrznej zwiększającej sprzedaż w sklepie
• Oznakowanie strefy wejścia do sklepu
• Oznakowanie zewnętrzne - szyldy, semafory, kierunkowskazy
• Projektowanie układu witryn sklepowych
Zapraszamy na szkolenie kierowników i sprzedawców w sklepach i salonach
„Merchandising towarów w sklepie ” jest szkoleniem realizowanym w formie zamkniętej, przeznaczonym dla sprzedawców i kierowników tylko z jednego sklepu czy z jednej sieci sklepów. Czasami zdarza się, że gdy grupa uczestników (ekspedientek, ekspedientów, kierowników) z jednego sklepu jest zbyt mała, osoba zamawiająca szkolenie decyduje się na powiększenie grupy o ekspedientów z zaprzyjaźnionych sklepów. Szkolenia zamknięte pozwalają dostosować program do potrzeb sprzedawców, zastosować towary, ćwiczenia i przykłady dopasowane do sklepu.
Szkolenie jest dostosowane do asortymentu i organizacji sklepu
Szkolenia dla sprzedawców w sklepie pt. „Merchandising towarów w sklepie” uwzględnia specyfikę sprzedawanych towarów, układ sklepu, rodzaj regałów sklepowych czy umiejscowienie kas. Szkolenie zawiera praktyczne ćwiczenia i warsztaty z oceny ekspozycji i układania towarów w ladach i na półkach. Zawiera również przykłady z realnych sytuacji w sklepach. Wszystko to pozwala sprzedawcom poznać sztukę merchandisingu i rozwiązania gotowe do zastosowania w ich sklepie. Przykłady z asortymentem sprzedawanym w sklepie zawsze zachęcają sprzedawców do aktywnego udziału w szkoleniu.
Szkolenie jest nakierowane na zwiększenie sprzedaży w sklepie
Korzyści dla sprzedawców w sklepie:
• Większa skuteczność sprzedawców i mniej stresu w obsłudze klientów.
• Większa motywacja wewnętrzna sprzedawców do pracy w sklepie.
Korzyści dla sklepu:
• Wzrost przychodów ze sprzedaży i marży dla sklepu.
• Wzrost liczby nowych i lojalnych klientów.
• Zdobycie przewagi nad sklepami konkurencyjnymi.
Metody szkolenia są skoncentrowane na praktycznej ekspozycji towarów w sklepie
Szkolenia dla sprzedawców w sklepie pt. „Merchandising towarów w sklepie” jest szkoleniem praktycznym - w szkoleniu łączymy wprowadzenie do poszczególnych zasad merchandisingu towarów w sklepie z dużą ilością ćwiczeń i praktycznych warsztatów. Pozwala to przeszkolić sprzedawców w sytuacjach występujących podczas ekspozycji towarów w sklepie.
Stosowane metody szkolenia z merchandisingu towarów w sklepie:
• Krótkie wprowadzenie (stanowiące 10% czasu szkolenia) do zasad merchandisingu, mające na celu zapoznanie ekspedientów z technikami ekspozycji towarów.
• Ćwiczenia i warsztaty (stanowiące 90% czasu szkolenia) w postaci projektowania najlepszych układów przestrzeni sprzedażowej, układów towarów na półkach, ścieżek ruchu klientów w sklepie, rozkładu mebli ekspozycyjnych w sklepie. Wszystkie ćwiczenia są dostosowane do specyfiki sklepu i zmierzają do praktycznego zastosowania poznanych technik merchandisingu w sklepie.
• Rozwiązania techniczne - Dla zwiększenia skuteczności, szkolenie jest wspierane nowoczesnymi rozwiązaniami multimedialnymi (dynamicznymi prezentacjami, schematami i zdjęciami ze sklepów). Praktyka pokazuje, że takie wsparcie zwiększa skuteczność doskonalenia umiejętności sprzedawców. Metody te mocno angażują uczestników, co pozwala uzyskać wzrost umiejętności wyższy nawet o 50-70% w stosunku do innych metod.
Szkolenie trwa jeden dzień a termin jest ustalany indywidualnie ze sklepem
• Układ szkolenia, program i czas realizacji szkolenia jest uzależniony od potrzeb sprzedawców w sklepie. W praktyce sklepy najczęściej zamawiają szkolenia jednodniowe (5-6 lub 8 godzin szkolenia). Jest to czas wystarczający do opanowania podstawowych technik merchandisingu w sklepie. Dla zapewnienia ciągłości pracy sklepu, realizujemy również szkolenia w dwóch turach - wówczas jedna grupa ma szkolenie przed południem a druga po południu.
• Szkolenie „Merchandising towarów w sklepie” może być zorganizowane w dowolnym dniu tygodnia - także w soboty i niedziele. Termin szkolenia jest indywidualnie ustalany ze sklepem zamawiającym szkolenie.
Szkolenia dla sklepów realizujemy w całym kraju
Dojazd w dowolne miejsce kraju nie stanowi dla nas najmniejszego problemu. Szkolenia prowadzimy na terenie całego kraju i nasi trenerzy mogą dojechać do wskazanego przez Państwa miejsca w Polsce. Ponieważ specjalizujemy się w szkoleniach zamkniętych, prowadzonych dla sprzedawców z jednego sklepu, bardzo często szkolenia prowadzimy blisko siedzib sklepów lub wręcz w sklepach. Takie rozwiązanie obniża koszty szkolenia i jest wygodne dla sprzedawców. Szkolenie możemy również przeprowadzić poza siedzibą Państwa sklepu czy firmy, w dowolnym wskazanym miejscu.
Sprzedawcy otrzymują specjalnie przygotowane materiały i certyfikaty
Każdy uczestnik szkolenia dla sprzedawców w sklepie otrzymuje materiały szkoleniowe oraz podręcznik z dopasowanym programem szkolenia, ćwiczeniami, scenkami, materiałami warsztatowymi i certyfikatem uczestniczenia w szkoleniu. Podręcznik jest dostosowany do sytuacji sklepu i sprzedawanego asortymentu. Podręcznik zawiera wszystkie techniki omawiane podczas szkolenia. Konstrukcja podręcznika bazuje na prezentowaniu zasad merchandisingu w powiązaniu z odpowiednimi przykładami i zestawami do ćwiczeń dla sprzedawców w sklepach. Podręcznik staje się poradnikiem dla ekspedientów podczas prac merchandisingowych.
Gwarantujemy wzrost skuteczności sprzedawcó lub zwrot opłaty za szkolenie
Jako Centrum Efektywności możemy dać gwarancję wysokiej jakości przeprowadzanych szkoleń. Jesteśmy pewni, że po szkoleniu wzrośnie skuteczność sprzedawców w Państwa firmie. Oczywiście na starcie trudno jest określić jakiej wielkości może to być wzrost: 15% czy może 40%. Wzrost zależy od wielu niezależnych od nas czynników np. od samych ekspedientów, sprzedawanych produktów, obsługiwanych klientów czy aktywności konkurencji. Bez względu jednak na specyfikę działalności Państwa sklepów, poprawimy skuteczność ekspedientów. Gwarantujemy wzrost skuteczności lub zwrot opłaty za szkolenie.
Płatność następuje przelewem dopiero po zakończeniu szkolenia - czyli zawsze wiesz za co płacisz
Płatność za szkolenie jest dokonywana przelewem po zakończeniu szkolenia. Uważamy, że manager zamawiający szkolenie powinien poznać wartość przeprowadzonego szkolenia - mieć możliwość zasięgnięcia opinii uczestników szkolenia lub wręcz samemu obserwować szkolenie i ocenić jego wartość. Jeżeli managerowie chcą obserwować szkolenie lub brać w nim udział - zawsze do tego zachęcamy. Zamawiający szkolenie mają prawo wiedzieć, za co płacą i jakich efektów mogą się spodziewać. Jest to dla nich komfortowe rozwiązanie. Nikt nie lubi kupować "kota w worku". Stosujemy taką zasadę od początku naszej działalności.
Zadzwoń lub napisz e-maila do nas jeśli chcesz otrzymać cenę i szczegółowy programu szkolenia
Cena szkolenia z merchandisingu w sklepie zależy od czasu realizacji programu szkolenia, wielkości grupy oraz miejsca szkolenia. Możesz do nas zadzwonić lub wysłać e-maila z zapytaniem o program szkolenia handlowców - ekspedientów w sklepie, a my prześlemy szczegółowy program szkolenia, dopasowany do specyfiki Twojego sklepu, informację o trenerze oraz skalkulujemy cenę szkolenia.
Skontaktuj się z nami:
• telefonicznie: 506 064 400
• pocztą elektroniczną: biuro@ce.strefa.pl