Firma konsultingowa

"Rozwiązujemy problemy ze sprzedażą w firmie, wdrażamy rozwiązania zapewniające skuteczność działu handlowego i trwały wzrost sprzedaży."

Doradztwo sprzedażowe dla firm

"Doskonalimy organizację działu sprzedaży dla uzyskania sprawnych struktur handlowych i doprowadzenia do wzrostu przychodów ze sprzedaży."

Firma doradcza - doradztwo sprzedażowe

"Jako firma doradcza usprawniamy organizację pracy handlowców, określamy zadania i wynagradzanie handlowców, ukierunkowujemy zarządzanie działem handlowym."

Wprowadzanie nowych produktów na rynek

Dlaczego firmy muszą systematycznie wprowadzać nowe produkty na rynek?

Wprowadzanie nowych produktów na rynek, doradztwo sprzedażowe dla firm, jak zwiększyć sprzedaż, wzrost sprzedaży, pomysły na wzrost sprzedaży

Firma, która chce się rozwijać i szuka pomysłów na to jak zwiększyć sprzedaż - powinna ciągle pracować nad doskonaleniem swojej oferty handlowej. Każdy produkt ma swój cykl życia na rynku – od wprowadzenia, aż do wycofania z rynku. Dlatego z jednej strony konieczne jest wprowadzanie nowości. Z drugiej zaś cyklicznego odnawiania starych produktów. Wraz z odnowieniem, część z produktów zyska nową siłę sprzedażową i wzrost sprzedaży. Czasami wystarczy, że odpowiednio zostanie zmieniona forma produktu, dodatki, sposób zapakowania, nazwa czy opis. Może okazać się to wystarczające aby przedłużyć życie produktów. Bez tego typu działań powoli będą wypierane z rynku. Jest to naturalny proces, który można jednocześnie wykorzystać do umocnienia własnej pozycji konkurencyjnej.

Jako firma doradcza pomagamy naszym klientom w procesie wprowadzania nowych produktów na rynek i zwiększenie sprzedaży. Opracowujemy dla firm najlepszą strategię doskonalenia ich produktów, wspieramy w procesie opracowywania takich produktów, opracowujemy najlepszy model sprzedaży produktów na rynku i pomagamy wdrożyć te zmiany w życie.

Jaka jest najlepsza strategia wprowadzania nowych produktów na rynek?

W trakcie projektu doradczego rozważane są różne możliwości wprowadzania nowych produktów. Każda strategia ma swoje zalety i wady i musi być dostosowana indywidualnie dla konkretnej firmy, zapewniając jej największe możliwości rozwoju. Dlatego w pierwszej kolejności przeprowadzamy audyt doradczy, który pozwala nam opracować dla firmy najlepszej strategii rozwoju jej portfela produktów.

Czy zwiększyć sprzedaż poprzez wprowadzanie nowych produktów z tej samej grupy towarowej?

Wprowadzanie nowych produktów na rynek - rozwój portfela produktów, jak zwiększyć sprzedaż, wzrost sprzedaży, pomysły na wzrost sprzedaży

W praktyce najczęściej wykorzystywaną strategią jest modyfikacja dotychczasowych produktów lub wprowadzanie nowych produktów, ale w ramach tej samej grupy produktowej (lub blisko powiązanych z dotychczasowymi produktami). Zaletą takiej strategii dla firmy jest wykorzystywanie jej kompetencji, znajomości rynku, wykorzystywanego w firmie modelu biznesowego sprzedaży. Pozwala to również na bezpieczne przetestowanie nowych produktów i zastępowanie nimi słabych sprzedażowo produktów z portfela. Ta strategia ma też swoje wady. Ponieważ w biznesie nic nie jest stałe, rynki ciągle się zmieniają, klienci mają nowe potrzeby, branże ulegają modyfikacji lub wręcz zamierają. Każda firma stoi przed strategiczną decyzją - czy dalej należy rozwijać produkty w ramach swojej dotychczasowej domeny, czy dążyć do zmniejszania uzależnienia od jednej grupy produktów. W projekcie doradczym wypracowujemy odpowiedź na pytanie: Czy dalej należy koncentrować działalność w ramach tej samej grupy towarowej (sektorze)?

Czy może lepiej zwiększyć sprzedaż wprowadzając nowe produkty w nowych grupach towarowych?

Wprowadzanie nowych produktów na nowe rynki, zwiększenie sprzedaży, jak zwiększyć sprzedaż, wzrost sprzedaży, pomysły na wzrost sprzedaży

Inną strategią wprowadzania nowych produktów może być wejście na istniejący już rynek, ale dotychczas nieobsługiwany przez firmę. Zaletą takiego działania jest zmniejszenie stopnia uzależnienia firmy od dotychczasowej grupy produktów i rynków, bez konieczności kreowania rynku od podstaw. Z kolei wadą jest konieczność budowania swojej pozycji rynkowej w otoczeniu silnych konkurentów, zdobywania nowych umiejętności, ograniczonej możliwości wykorzystania swoich silnych stron i być może konieczności modyfikacji dotychczasowego modelu biznesowego sprzedaży. Oczywiście tu też istnieje wiele modyfikacji tej strategii. Chociażby możliwe jest poszukiwanie nowych produktów, które będą w maksymalnym stopniu wykorzystywały dotychczasowe umiejętności produkcyjne i zbudowany już model sprzedaży. Pozwali to na zmniejszenie ryzyka wejścia w całkowicie nowych obszar produktowy. Jako firma doradcza, w czasie realizacji projektu prowadzimy analiozy, aby odnaleźć odpowiedź na pytanie: Czy firma powinna zróżnicować portfel oferowanych produktów? A jeśli tak - to w jaki sposób aby maksymalnie i długoterminowo zwiększyć sprzedaż?

Jak możemy Państwu pomóc wprowadzaniu nowych produktów na rynek?

Proponujemy Państwu wsparcie w całym procesie udoskonalania obecnych i wprowadzania nowych produktów na rynek. Możemy dla Państwa wykonać prace od [I] audytu sprzedażowego - diagnozy trendów, portfela produktowego i potrzeb klientów, modelu organizacji sprzedaży w firmie, poprzez [II] opracowanie szczegółowych propozycji wprowadzania nowych produktów na rynek, a na [III]wsparciu podczas prac wdrożeniowych kończąc.

W ramach audytu sprzedażowego [I] oraz opracowania strategii wprowadzania nowych produktów na rynek [II], zostaną wykonane przedstawione poniżej prace doradcze. Pozwolą one na skuteczne wdrożenie projektu.

1. Wnioski z najważniejszych dla firmy trendów rynkowych.
Firma doradcza - audyt sprzedaży - wdrażanie nowych produktów - jak zwiększyć sprzedaż w firmie • Wnioski wpływające na przyszłość obecnych produktów firmy.
• Wnioski wskazujące atrakcyjne kierunki rozwoju produktów firmy.
• Wnioski wskazujące zmiany w zachowaniach zakupowych klientów.
• Wnioski wskazujące zagrożenia ze strony produktów konkurencji.

2. Ocena portfela obecnych produktów firmy.
Firma doradcza - audyt sprzedaży - wdrażanie nowych produktów - jak zwiększyć sprzedaż w firmie • Faza cyklu życia poszczególnych produktów.
• Opłacalność utrzymywania poszczególnych produktów.
• Dopasowanie produktów do segmentów rynkowych.
• Przyszłe zagrożenia dla dochodów i zysków firmy z obecnego portfela produktów.

3. Analiza potrzeb klientów.
Firma doradcza - audyt sprzedaży - analiza potrzeb klientów - jak zwiększyć sprzedaż w firmie • Określenie segmentu przyszłych klientów.
• Identyfikacja, za co klienci są gotowi zapłacić przy realizacji ich potrzeb.
• Określenie priorytetów w zakresie potrzeb klientów.
• Określenie profilu obecnego i przyszłego klienta (Kim jest?; Co robi w życiu zawodowym?; Jaki ma styl życia?; Jakie wyznaje wartości?; W jaki sposób robi zakupy?; Jak użytkuje produkt?).

4. Analiza atrakcyjności segmentów rynkowych.
Firma doradcza - audyt sprzedaży - analiza atrakcyjności segmentów - jak zwiększyć sprzedaż w firmie • Atrakcyjność (poziom sprzedaży - rentowność - dynamika wzrostu - dostępność) obsługiwanych segmentów rynku.
• Atrakcyjność (poziom sprzedaży - rentowność - dynamika wzrostu - dostępność) potencjalnych segmentów rynku.

5. Ocena siły produktów firm konkurencyjnych.
Firma doradcza - audyt sprzedaży - ocena konkurencji - jak zwiększyć sprzedaż w firmie • Porównanie obecnej oferty firmy do produktów konkurencji.
• Określenie siły produktów firm konkurencyjnych na nowych rynkach.
• Identyfikacja przewag konkurencyjnych.
• Ocena realnych możliwości rywalizacji produktowej z konkurencją.

6. Rekomendacje w zakresie usprawnień obecnych i wprowadzania nowych produktów.
Firma doradcza - audyt sprzedaży - strategia nowych produktów - jak zwiększyć sprzedaż w firmie • Szczegółowe zalecenia w zakresie usprawnień obecnych produktów.
• Szczegółowe zalecenia w zakresie wprowadzania nowych produktów.
• Modelowy zestaw cech (produkt, forma, dodatki, opakowanie, nazwa, opowieść - legenda, USP -unikatowa propozycja sprzedaży, cena) decydujących o sukcesie usprawnionego i nowego produktu.
• Sposób wprowadzania produktów na rynek (kanały, promocja, organizacja sprzedaży).
• Symulacje przewidywanych efektów (wartość sprzedaży, koszty, zyski ze sprzedaży, rentowność inwestycji w nowe produkty).

Jak długo trwają analizy i powstają rekomendacje?

Prace przedstawione w punktach 1 – 6 zostaną wykonane w ciągu 2 miesięcy. Zostaną zakończone specjalnym raportem z wnioskami wdrożeniowymi. Po zakończeniu tej części prac, następuje faza wdrożeniowa, w której bierzemy aktywny udział, stanowiąc wsparcie dla pracowników firmy. Czas fazy wdrożeniowej jest uzależniony od skali wprowadzanych usprawnień i nowych produktów. Może to trwać od kilku do kilkunastu miesięcy.

Co zyska Państwa firma współpracując z nami?

• Firma szybko rozwinie portfel swoich produktów i zyska przewagę konkurencyjną.
• Portfel produktów firmy będzie pozwalał na długofalowe i bezpieczne generowanie zysków.
• Firma szybko rozwinie portfel swoich produktów i zyska przewagę konkurencyjną.


Zadzwoń lub napisz e-maila do nas jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w firmie

Oferta - firma doradcza, firma konsultingowa, doradztwo w zakresie sprzedaży, wzrost sprzedaży, zwiększnie sprzedaży, jak zwiększyć sprzedaż

Jeśli przedstawione problemy są dla Ciebie ważne i chcesz zwiększyć skuteczność działania Twojej firmy - zadzwoń do nas lub wyślij e-maila. Gdy wyślesz nam e-maila - oddzwonimy do Ciebie. Po rozmowie będziemy mogli wysłać Tobie szczegółową ofertę z zakresem prac i ceną. Gwarantujemy, że zarówno kontakt jak i oferta do niczego Ciebie nie zobowiązuje.
Skontaktuj się z nami:
• telefonicznie: 506 064 400 lub (22) 669-27-15
• pocztą elektroniczną: biuro@ce.strefa.pl