Najczestrze przyczyny zbyt niskiej sprzedaży
Istnieje wiele przyczyn niewykorzystywania potencjału sprzedażowego w firmie. Ich znajomość ułatwia menedzerom wprowadzanie usprawnień, które pozwalają na zwiększenie sprzedaży w firmie. Do kluczowych przyczyn można zaliczyć:
Brak opracowania skutecznej strategii działania, pozwalającej skoncentrować uwagę na właściwych rynkach i rozwijaniu sprzedaży przyszłościowych produktów.
Brak odpowiednio zaprojektowanych działań marketingowych (w tym właściwej polityki cenowej), nakierowanych na skuteczną realizację strategii sprzedaży.
Brak optymalnego podziału rynku na terytoria, obsługiwane przez handlowców. W efekcie handlowcy nie mogą obsłużyć przydzielonego terytorium, nie przynoszą zakładanych przychodów i generują zbyt duże koszty.
Brak odpowiedniej struktury organizacyjnej w pionie handlowym (brak optymalnej liczby handlowców, pracowników wsparcia sprzedaży, pracowników marketingu).
Brak ukierunkowania handlowców na atrakcyjne segmenty rynku i perspektywiczne produkty. Handlowcy mając zbyt dużą swobodę do działania, koncentrują się na wykonywaniu najprostszych i mało rentownych zadań.
Brak jest skutecznego systemu wyznaczania indywidualnych celów i określania planów aktywności dla każdego handlowca. W efekcie rozmywa się odpowiedzialność handlowców za wyniki i spada ich aktywność sprzedażowa.
Brakuje skutecznych systemów motywacyjnych, powiązanych z podejmowaną aktywnością oraz wynikami osiąganymi przez handlowców.
Handlowcy mają niską skuteczność w technikach sprzedaży, prowadzeniu akcji ofertowych i organizacji pracy własnej. Wynika to głównie ze źle dostosowaniych programów szkolenia do specyfiki pracy handlowców.
Brak właściwie zaprojektowanych ofert handlowych, posiadających odpowiednią siłę perswazji i ułatwiających handlowcom zdobywanie nowych klientów.
Niewłaściwie prowadzone akcje ofertowe (np. brak odpowiednio szybkich kontaktów po wysłaniu ofert, brak zachowania optymalnej liczny kontaktów w ciągu roku).
Zadzwoń lub napisz e-maila do nas jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w firmie
Jeśli przedstawione problemy są dla Ciebie ważne i chcesz zwiększyć skuteczność działania Twojej firmy - zadzwoń do nas lub wyślij e-maila. Gdy wyślesz nam e-maila - oddzwonimy do Ciebie. Po rozmowie będziemy mogli wysłać Tobie szczegółową ofertę z zakresem prac i ceną. Gwarantujemy, że zarówno kontakt jak i oferta do niczego Ciebie nie zobowiązuje.
Skontaktuj się z nami:
• telefonicznie: 506 064 400
• pocztą elektroniczną: biuro@ce.strefa.pl